BonusRM100Anda

^^check this^^

^^check this^^

Another Story

Torres tinggalkan Liverpool, Join Chelsea

torres
Torres move to better  Chelsea?

Selamat tinggal Liverpool..

Sah yang Torres kini menyertai Chelsea. Terkini penyerang antarabangsa sepanyol, Fernando Torres di sah kan hak milik Chelsea dengan rekod perpindahan yang dianggarkan UK50 Million. Chelsea juga menguatkan skuad mereka dengan membawa masuk pertahanan Benfica, David Luis dengan yuran perpindahan dianggarkan UK21.3M. Luis adalah Potugal's Player Of The Year 2010.

~ Speaking at Stamford Bridge after finalising the move, Torres, who was also pictured with a Chelsea shirt, said: "I am very happy with my transfer to Chelsea and I am looking forward very much to helping my new team-mates this season and for many years to come. Having played against Chelsea many times since coming to England, and in some very big games I will never forget, I know there are many great players here and I will work hard to win a place in the team. I hope I can score some important goals for the supporters to enjoy this season." - soccernet

Fasha Bikini di Mainkan Jejai?

Aksi Fasha Berbikini
Lakonan: Aksi Fasha Berkemban

“Memang hubungan saya dengan Jejai sudah berakhir. Sukar untuk saya jelaskan sebab atau alasannya, namun itulah hakikat dan saya percaya ada hikmah di sebaliknya."
“Alhamdulillah saya tidak pula tertekan atau terasa kecewa dengan apa yang berlaku. Biarlah semuanya berlalu dan pergi begitu saja,”  Komen fasha tentang perpisahannya dengan Jejai.
Kisah terbaru hot fasha yang yang penuh aksi kontroversi yang baru sahaja dihangatkan dengan aksi berbikini. Kalau dulu fasha dikatakan yang mainkan peranan hingga menyebabkan penceraian Jejai dengan Nora. Kini Nora Danish pula yang dikatakan menjadi punca Jejai mainkan Fasha. Siapa yang main siapa atau pun Jejai ni dah boring dengan aksi-aksi panas fasha. Dunia artis memang panas.

Lee Chong Wei Juara Terbuka Malaysia 2011

lee chon wei
Lee Chong Wei: Juara Terbuka  Malaysia 2011
Tahniah buat Datuk Lee Chong Wei, Malaysia Boleh:

Perseorangan badminton No 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei berjaya menjuarai kejohanan Terbuka Proton Malaysia Siri Super 2011 buat kali ketujuh selepas memenangi perlawanan menentang pemain Indonesia, Taufik Hidayat.
Chong Wei berjaya menundukkan Taufik 21-8, 21-17 dalam tempoh 36 minit di Stadium Putra, Bukit Jalil untuk merangkul hadiah kemenangan AS$30,000 (RM91,800) yang disampaikan oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.
- Utusan

Mengapa Susah Aku Nak Melupakanmu



Mengapa aku tak dapat melupakanmu
Antara perjalanan
Suci menangkap waktu
Membuat aku rindu.. 2x
Bukannya aku tewas dalam perjuangan
Membelai impian
Sebentar tadi aku
Lihat sinar matamu.. 2x
Meronai garis-garis kesetiaan
Semakin kelam dan amat panjang
Bagaimana aku hendak melupakanmu
Dalam keheningan pagi sering bertemu
Untuk esok biarlah ia berlalu
Lantas membuang mata fikirku
Dalam kenangan begitu payah melupakanmu
Mungkin untuk selama-lamanya
Jadilah aku pengingat yang setia
Setelah aku tahu
Aku hanya serangga
Di taman belantara

lirik Aku Hanya Serangga - {BPR} Bumiputra Rockers
Download Aku Hanya Serangga - BPR

gambar aksi ghairah lisa surihani cium mulut

aksi manja lisa surihani dan adik mia sara
Kenangan.. aksi manja lisa surihani bercium mulut dengan adik mia sara. tapi kan kalau manja pun, nape tak cium kat pipi jer.. nasib tak cium mulut farid kamil. Apa pun mungkin sikap manja dan penyayang lisa ni di salah tafsir pulak oleh orang luar... ermm.

Soal Jodoh | Memilih Pasangan

ayu raudah
Jodoh: Ayu Raudan dan Zaquan

Persoalan:
SAYA wanita berumur 35 tahun dan masih belum berkahwin. Saya berasa cukup tertekan memikirkan keadaan ini kerana sampai bila saya akan terus membujang.
Masih ada harapankah bagi wanita seperti saya ini untuk merasai kehidupan berumah tangga seperti insan lain?

Jawapan:

PERKAHWINAN sebenarnya satu tanggungjawab yang besar. Tujuan perkahwinan adalah untuk mencari keredaan Allah dan bukannya mengikut perasaan atau kebiasaan saja yang mana ada yang berkahwin kemudian bercerai.

Anda dinasihatkan supaya tidak berputus asa walaupun belum mendapat jodoh. Setiap orang sebenarnya mempunyai jodohnya cuma masanya saja belum sampai.

Justeru, banyakkan berdoa kepada Allah supaya dipertemukan jodoh yang baik dan seterusnya dapat berumah tangga dengan aman dan bahagia.

Bersedialah terlebih dulu untuk mendalami ilmu rumah tangga, tanggungjawab seorang isteri serta menjadi ibu yang baik. Apabila bertemu jodoh nanti anda benar-benar sudah bersedia.

Jangan persiakan usia yang ada. Gunakanlah masa yang ada ini untuk mencari dan membina kecemerlangan diri dengan mempelajari ilmu agama dan mempraktikkan akhlak yang mulia.

Hiasilah diri dengan agama sebagaimana yang diingini Islam. Nabi pernah bersabda supaya lelaki Muslim memilih wanita yang beragama sebagai calon isteri berbanding dengan kriteria lain.

Sebagaimana sabda Rasulullah yang bermaksud: “Seorang perempuan biasanya dinikahi kerana empat perkara: harta, nasab, kecantikan dan agamanya. Maka utamakan memilih wanita yang beragama, kamu akan rugi (apabila tidak memilihnya).” (Hadis riwayat Bukhari).

sumber: Hmetro

Layan: Kerana Cinta - Medicine (with lirik)

irma dan nabil
kerana cinta, Irma rela dipeluk Nabil..





Lirik Kerana Cinta - Medicine

Bukan ku bermain cinta
Dan bukan ku berpura
Akhirnya kita terpisah jua
Suratan yang melanda

Bulan bintang matahari
Dan api cinta ini
Tetap bersinar dan bercahaya
Panas cinta membara

Cintaku kepadamu semanis madu
Bersinar dihatiku adalah rindu
Andai terciptalah istana di bibirmu
Mengapa musnah roboh dihatiku

Kerana cinta aku tersiksa
Kerana cinta merana
Kerana cinta aku terpedaya
Kini dikau tiada...


Layan: Jaga Selalu Hatimu - Seventeen (with lirik)



Lirik: Jaga Selalu Hatimu - Seventeen

Kau jaga selalu hatimu
Saat jauh dariku tunggu aku kembali
Mencintaimu aku tenang
Memilikimu aku ada
Di setiap engkau membuka mata

Merindukanmu selalu ku rasakan
Selalu memelukmu penuh cinta
Itu yang selalu aku inginkan

Kau mampu membuatku tersenyum
Dan kau bisa membuat nafasku lebih berarti

Reff:
Kau jaga selalu hatimu
Saat jauh dariku tunggu aku kembali
Ku mencintaimu selalu
Menyayangimu sampai akhir menutup mata

Kau mampu membuatku tersenyum
Dan kau bisa membuat nafasku lebih berarti

Back to Reff: 2x

Kau.. kau jaga selalu hatimu

Download lagu: Jaga Selalu Hatimu

Video: Jaga Selalu Hatimu - Seventeen

Layan: Tak Bisa Memilihmu - Sixth Sense (video & lirik)


6ixth Sense - Tak Bisa Memilihmu

Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

(Chorus)

Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya…

(terhanyut jiwa ini,terjatuh dihatinya)

***  ku ada kamu? ***

Wanita Diculik, Dirompak, Dirogol serta Diliwat

rogol liwat wanita
ehsan google image
Pasti semua dan terbaca berita dalam akbar hari ini. Seorang wanita berusia 27 tahun di culik di hadapan apartmentnya pada jam 1 pagi!!

Pada yang pernah tinggal di kawasan Kondominium di Pandan pasti tahu bahaya yang menanti pada masa tersebut. Lebih - lebih lagi wanita atau gadis yang berseorangan pada awal pagi.

Dalam kejadian tersebut, wanita terbabit di pukul dan di ugut sebelum di rompak. Wanita malang itu kemudian dibawa ke tempat sunyi dan dirogol serta di liwat oleh penyenayah terbabit.

Waspada dengan keaadan persekitaran anda. Malang tak berbau. Moga menjadi peringatan pada kita semua agar berhati-hati dan kalau perlu pulang lewat malam, pastikan kita berteman.

Lu'Lu akan di filemkan?

My lovely (^.^) Yana sedang menjalankan undian untuk kisah Lu'Lu di filemkan. Harap mendapat sokongan dari kawan - kawan serta peminat Yana.

Undian dapat dibuat di sini: Siapa mahu Lu'Lu difilemkan?

Yana Lu'lu

yana comel
Lu'Lu yang comel..

Bunkface - Extravaganza Dalam Final AJL25



Persembahan hebat Bunkface dalam Final Juara Lagu AJL25 dengan lagu Exravaganza.

>>> memang terbaik wooo oo wooo!!!

Layan: Vokal Terbaik AJL25 - Hafiz - Nokhtah Cinta



Vokal Terbaik Juara Lagu AJL25 - Hafiz af7 - Nokhtah Cinta


Lirik Nokhtah Cinta - Hafiz af7


Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran

Ternyata kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya

Korus
Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku di perlukan

Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini
Perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya


Keputusan: Pemenang Anugerah Juara Lagu AJL 25



Keputusan Anugerah Juara Lagu AJL25 2010


Lagu Terbaik :
Tolong Ingatkan Aku (Ana Raffali / Lagu & Lirik Ana Raffali )

Naib Juara Ajl Ke 25
Drama King (Meet Uncle Hussain ft Black/ Taja/ Tun Teja)

Tempat Ketiga:
Noktah Cinta (Hafiz/ Ajai/ Sheikh Qalam)

Vokal Terbaik:
Noktah Cinta - Hafiz

Persembahan Terbaik:
Hanyut - Faizal Tahir

Pilihan: Lagu Finalis AJL25 - Ku Ada Kamu - Adira

Untuk Senarai Penuh Finalis AJL25  klik : senarai lagu finalis ajl25



LIRIK LAGU KU ADA KAMU – ADIRA AF8


Senarai Lagu Dalam Final Anugerah Juara Lagu AJL 25, 9 Januari 2011

Tema AJL25: Music Mapping - Pemetaan Muzik

Pasti semua berdebar menanti final Anugerah Juara Lagu AJL-25 yang akan berlansung di Stadium Bukit Jalil dan di bawakan lansung oleh TV3 pada jam 9malam nanti.

Dengan bertemakan "pemetaan muzik", jubli perak AJL malam nanti pasti menjanjikan permentasan dan persembahan terbaik Anugerah Juara Lagu TV3 2010/2011.

Berikut adalah susunan para artis yang akan membuat persembahan dalam malam gemilang AJL25 nanti:

1. Yuna - Cinta Sempurna
adira
Adira - Ku Ada Kamu
2. Tomok - Berlari
3. A.P.I - Pelita
4. Shahir - Kebahagian Dalam Perpisahan
5. Meet Uncle Hussain ft Black - Drama King
6. Hafiz - Nokhtah Cinta
7. Ana Raffali - Tolog Ingatkan Daku
8. Faizal Tahir - Selamat Malam
9. Adira - Ku Ada Kamu
10. Bunkface - Exravaganza
11. Black - Sofea Jane
12. Faizal Tahir - Hanyut
13. Stacy - Jahat
14. Hujan - Mencari Konklusi

Lagu manakah yang akan membawa pulang RM35,000 dan trofi untuk juara lagu AJL 2010? Siapa pula pemenang bagi vokal terbaik,  persembahan terbaik yang masing-masing akan membawa pulang RM10,000 dan trofi. Semuanya akan terjawab malam nanti.

Bagi yang tak ke Stadium Bukit Jalil, saksikan Anugerah Juara Lagu lansung di TV3 jam 9.00mlm ini. AJL25 juga boleh di dengar melalui radio HOTfm atau di tonton menerusi online streaming  Online-ajl25-tv3

Jom Layan: Masih Cinta - Kotak (with lirik)



Nak dengar lagu saja.. klik yg ni:



Tik.. tik.. tik.. waktu berdetik
Tak mungkin bisa kuhentikan
Maumu jadi mauku
Pahit pun itu ku tersenyum...

Kamu tak tahu.. rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu..

Tik.. tik.. tik.. air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mauku tak penting lagi
Biar kubuat bahagiamu

Kamu tak tahu.. rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa.. bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta..

Kamu tak tahu.. hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa.. bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta...

download lagu kotak - masih cinta.mp3

~ tiba-tiba rasa best lak lagu ni ..^.^..

Maafkan aku.. takdir sedang menguji kita

bahagia

Pasangan yang  bahagia bukanlah tidak pernah membuat kesilapan. Tetapi mereka tetap  bahagia kerana mereka sentiasa belajar mengakui kesilapan itu dan  belajar daripadanya...

Takdir sering menguji  kita. Mengapa aku mendapat pasangan yang begini? Mengapa dia tidak setia?  Bila masalah melanda kita merasakan kitalah yang paling menderita.  Mengapa aku yang menerima nasib begini? Kita merasakan kitalah yang paling  malang. Hanya mulut mengaku Allah itu Tuhan tetapi mengapa dengan  takdir-Nya kita enggan? Semacam terlupa kata peneguhan di dalam al hadis  dan Al Quran bahawa besarnya masalah, beratnya ujian dan hebatnya  cabaran... berkadar terus dengan kekuatan iman.

petikan dari:

Tragedi Cinta Isteri

Harga Minyak Petrol Naik Lagi!!

petrol naik

KUALA LUMPUR, 4 Jan 2011


Harga minyak petrol RON97 dinaikkan 10 sen kepada RM2.40 seliter mulai tengah malam ini.


Bagaimanapun, harga petrol RON95 kekal tidak berubah.

“Ya, benar harga petrol RON97 naik 10 sen esok, bermakna mulai tengah malam ini, hanya membabitkan kenaikan RON97,” kata sumber industri ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Pada 1 Disember lalu, harga RON97 dinaikkan 15 sen kepada RM2.30 seliter.
Harga petrol RON97 tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.
Pada 1 November lalu, harga petrol RON97 dinaikkan lima sen menjadi RM2.15 seliter.

~ malaysianinsider

Khairul Fahmi Che Mat Dapat Hadiah Rumah Dari Kelantan

khairul fahmi
Tok Guru dan Khairul Fahmi

Penjaga gol skuad Harimau Malaya yang berjaya membantu negara menjuarai Piala AFF Suzuki, Khairul Fahmi Che Mat dihadiahkan sebuah rumah oleh kerajaan negeri Kelantan hari ini.

Pengumuman mengenainya dibuat sendiri oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika meraikan kepulangan beliau ke Kelantan di Chabang 4, Cherang dekat sini hari ini.

Bagaimanapun tidak dinyatakan apakah nilai rumah berkenaan. Pengumuman itu dibuat di majlis yang dianjurkan oleh pejabat Anggota Parlimen Kota Bharu dan juga kerajaan negeri Kelantan.
Tuan Guru ketika berucap pada majlis menyambut kepulangan Wira Negara itu berkata beliau yang turut menyaksikan perlawanan akhir kedua di Indonesia mengakui aksi Fahmi memang hebat.

"Saya memang kagum, saya tengok dia beraksi begitu hebat bergetah sungguh tangan budak ni," ujar Tuan Guru sambil disambut laungan takbir oleh orang ramai.

Harga Minyak Masak Naik Lagi?

Jaminan menteri harga minyak akan kekal tapi akhirnya??? 

Apa jaminan yang hak rakyat akan terus dipelihara kerajaan?

PETALING JAYA: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan memberikan jaminan bahawa harga minyak masak tidak akan dinaikkan buat masa ini.
Timbalan menteri berkenaan Datuk Tan Lian Hoe berkata jaminan itu dibuat kerana bekalan minyak masak mencukupi dan tindakan diambil termasuk menyelaras dengan Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB) untuk mempercepatkan bekalan kepada semua kedai.

Beliau berkata kekurangan minyak masak disebabkan pembelian panik berikutan khabar angin bahawa harga barang keperluan ini akan dinaikkan.

1111... ♥♥♥... 1111

Salam tahun baru semua..

indahnya pagi 1 Januari.. 
alunan hujan renyai mendinginkan suasana..
sedingin diri ini.. tanpa dirimu di sisi.
ohh selimutku.. di mana kah dikau...
akan ku gagahi.. mencari mu.. menggapaimu..
agar diriku lena.. tenang melayari hari ku

Salam hari Sabtu.1hb Januari 2011
Moga hari ini 1-1-11, permulaan buat hari-hari gemilang yang mendatang.

cute jangnara
Ku merinduimu... ♥♥♥


~Selamat Tahun Baru 2011~

e-referrer ~ external link