BonusRM100Anda

^^check this^^

^^check this^^

Another Story

Sambutan Malam Tahun Baru 2011

maya yusri
Maya & Yusri sambut tahun baru bersama?

Menjelang malam tahun baru, pelbagai acara telah dirancang. Yang pasti sambutan bunga api menandakan hadirnya tahun baru serta konsert-konsert bagi memeriahkan sambutan malam tahun baru.

Dan yang paling teruja adalah remaja, gadis-gadis sunti, mat rempit serta minah sempit.  Siap rancang mana nak mabuk malam nanti. Enjoy sampai pagi. Pasangan kekasih lak.. romen sampai pagi. Yang lebih advance siap plan private party, berpesta leh minum puas-puas dan buat sex ramai-ramai. Perempuan, gadis yang dahagakan hiburan tersedia.Tu belum kira parti lesbian, homoseksual dan macam-macam lagi.

Tepuk dada tanya selera. Apa pun plan sambutan malam nanti, hargai diri anda kerna dirimu begitu berharga.

Selamat Tahun Baru 2011

Cuti Umum Sempena Kemenangan Piala Suzuki AFF 2010

piala suzuki 2010
Jumaat Cuti Umum:
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengisytiharkan Jumaat ini, 31 Disember 2010 sebagai cuti umum bagi meraikan kejayaan sulung pasukan bola sepak kebangsaan menjuarai Piala Suzuki AFF 2010.

Tahniah kepada K.Rajagopal dan pemain-pemain bolasepak Malaysia atas kejayaan membawa pulang Piala Suzuki AFF ke bumi Malaysia. 1Malaysia Boleh!!!

Cerita Panas | Tips Tambah Trafik

artis seksi
Seksi: Tiz Zaqyah

trafik itu pendapatan tapi macam mana nak mantap kan trafik??

berikut adalah sedutan perbualan telefon tentang tips dan cara meningkatkan pelawat / trafik
ke sesebuah blog/web:

Q: cik.. nape trafik blog saya ciput jer?
A: sebab blog awak tak best!!
Q: {senangnya jawab}

Q: camne nak naik kan trafik blog saya?
A: tulis la cerita2 yang best.
Q: boleh bagi contoh?
A: ala.. cerita2 yang panas ke, baru trafik meletup
Q:boleh meletup ke?
A: boleh.. jangan terkejut pulak.

A: paling senang dan jahat.. buat cerita pasal budak sekolah.
Q: jahat ke?
A: jahat kalau awak buat cerita tak senonoh..
contohnya pasal video seks budak sekolah main ramai2.. x pun gambar bogel budak sekolah
Q: owh... camtu tak nak la. cerita lain?
A: awek melayu main.. tak pun cerita seks awek melayu..
gambar bogel gadis melayu.. rogol awek melayu!
Q: isshh tak senonoh tul.. selain dari cerita seks tak boleh ke?
A: boleh.. cerita la pasal artis.. tak pun skandal artis
macam cerita artis kena tangkap khalwat ke.. artis melayu bogel ke..
artis kena tangkap.. gossip artis..cerita artis cerai pun boleh.. janji cerita panas artis.
Q: bagus juga tu.. tak la 18sx sangat. hehe
tapi kalu tak ada cerita panas.. camne?
A: tak ada la trafik panas.. haha
Q: kalau nak juga?
A: nak trafik gak??
paling senang.. blogwalking la.. promosi blog percuma!
Q: camtu saya blogwalking je la..
sambil tu lau jumpa cerita best.. boleh i copycats. hehe
A: bagus juga tu.. tapi jangan lupa bagi kredit kat ownner.
Q: bagi topup ke?
A: aku lempang juga budak ni.. bg link-back la der.
tak kan tu pun tak tahu!!
Q: maaf.. saya baru.. budak sekolah lagi. hehe
A: tak pe.. pergi la blogwalking.. nnti trafik dah kencang jangan lupa belanja.
Q: apa kena trafik dengan belanja lak?
A: trafik tu pendapatan.. awak ada join nuffnang kan?
bila trafik blog kencang.. income dari nuffnang pun meningkat.. masyuk.
Q: macam makin banyak pulak persoalan ni.
A: ya la kan.. camtu kita sambung lain kali la ya.
jangan lupa.. blogwalking cara jujur ya.
Q: ada jujur dan tak jujur pulak ke..?
A: Tuut...tuuuut...tuuuut

** banyakkan belajar cara meningkat trafik / visitor.

Kes Rasuah: Khir Toyo - 1% dari kes jerung

KUALA LUMPUR, 6 Dis: Anggota Jawatankuasa Khas SPRM, Salahudin Ayub mendakwa, pendakwaan ke atas Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo hanya satu peratus daripada keseluruhan kes berprofil tinggi yang ada.
salehudinKatanya, biarpun beliau mengalu-alukan pendakwaan oleh pihak Peguam Negara itu, namun rakyat tidak mudah untuk berasa teruja dengan tindakan itu.
Ini kerana, negara mempunyai pengalaman sewaktu Tun Abdullah Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri apabila dua kes berprofil tinggi yang didakwa di mahkamah, akhirnya digugurkan apabila menjelang pilihan raya.
"Ini satu peratus dari keseluruhan kes berprofil tinggi yang ada.
"Kita ada pengalaman zaman Mr Clean (Tun) Abdullah Ahmad Badawi menangkap Eric Chia dan Kasitah Gadam, tetapi kes berprofil tinggi itu digugurkan bila berlaku pilihanraya," katanya yang juga Naib Presiden PAS.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan ke atas Khir Toyo, yang juga bekas Menteri Besar Selangor, yang dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam hari ini atas tuduhan rasuah.
Selain Khir, seorang lagi yang didakwa adalah Pengarah Ditamas Sdn Bhd, Shamsuddin Haryoni.
"Saya harapkan satu perbicaraan adil dan telus, itu sahaja. Apa yang berlaku pada Khir Toyo ini jangan terhenti di sini sahaja.

Kes Rasuah: Khir Toyo Ditahan SPRM

rumah banglo khir toyo
Banglo Khir Toyo?

KUALA LUMPUR – Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamad Khir Toyo hari ini ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) di pejabatnya di Shah Alam kira-kira pukul 9 pagi tadi.
Pengarah Siasatan SPRM, Mustafar Ali berkata, Khir Toyo kemudian dibawa ke Mahkamah Seksyen Shah Alam untuk dituduh di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan atas kesalahan rasuah.
Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung penangkapan tersebut.
Di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan, seseorang boleh dihukum penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
Difahamkan, penahanan Khir Toyo berkaitan dengan dakwaan bahawa beliau menerima rasuah berhubung pembelian tanah untuk ”Istana Khir” iaitu rumahnya yang ala Bali di Seksyen 7, Shah Alam, Selangor.
Khir Toyo, 45, menjadi Menteri Besar Selangor yang ke-13 pada Ogos 2000 ketika berumur 35 tahun dan merupakan penjawat jawatan Menteri Besar Selangor yang termuda. – Bernama


El Clasico Barcelona vs Real Madrid 5-0 Goals Highlights

29/11/2010 El Clasico Goals Highlights



Barcelona 5 - 0 Real Madrid

Goals by:
Xavi Hernandez 10'
Pedro Rodriguez  18'
David Villa  55' & 58'
Jeffren 90+'

Dicabul Doktor Gila Seks

doctor sex
Google Image


KLANG - Kalau bukan kerana gila seks dan mencabul seorang pekerja, rahsia seorang bekas tentera yang menyamar sebagai doktor pasti tersimpan rapi.
Bayangkan, selama hampir tiga tahun 'berkhidmat' di tiga buah klinik di Klang, Rawang dan Batang Berjuntai, Kuala Selangor, dia yang tidak mempunyai kelayakan untuk bergelar doktor telah melaksanakan tugas menyambut kelahiran sebanyak sembilan kali.
Suspek, 41, yang kononnya mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Perubatan (MBBS) dari Turki terus memperdaya majikannya dengan menggunakan gelaran Doktor Helmi Abdul Hamid.
Bagaimanapun, semua itu terbongkar apabila dia sebenarnya hanya memiliki Diploma Perubatan selain pernah bertugas sebagai pembantu perubatan tentera sejak 1988 di Melaka sebelum berhenti pada 2006.
Ketua Polis Daerah Klang Utara, Supritendan Mohamad Shukor Sulong berkata, pihaknya membongkar penyamaran doktor tersebut selepas melakukan semakan dengan Lembaga Perubatan.

- mungkin ramai lagi mangsa yang telah dicabul doktor palsu ini tetapi tidak dilaporkan.

Terkini: Nombor plat MCA 1 - MCA 9999 Di buka untuk tempahan

KUALA LUMPUR — Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) membuka tawaran nombor pendaftaran kenderaan siri “MCA 1” hingga “MCA 9999” bermula 8 pagi esok dan berakhir 12 tengah hari 14 Dis ini.

Ketua Pengarah JPJ, Datuk Solah Mat Hassan berkata orang awam yang berminat bolehlah memasukkan tawaran itu ke dalam peti tawaran di Jabatan Pengangkutan Jalan Melaka, Kompleks JPJ Bukit Katil, Melaka.
Borang Tempahan Nombor Pendaftaran (M.V 10) boleh didapati di mana-mana pejabat JPJ Negeri/Cawangan atau boleh dimuat turun melalui laman sesawang JPJ (www.jpj.gov.my).

Panduan dan syarat-syarat mengenai tawaran tempahan nombor pendaftaran terkandung dalam borang itu, kata Solah.

Beliau berkata tawaran nombor pendaftaran siri “MCA” akan diumumkan selepas dua minggu dari tarikh tutup tawaran. — Bernama 

Sukan Asia 2010 | Pingat emas ke 6 untuk Malaysia

alex liew
Emas ke-6 dari pemain bowling negara, Alex Liew

GUANGZHOU 22 Nov. - Pemain boling negara, Alex Liew berjaya meraih pingat emas ke-enam Malaysia di Sukan Asia di Guangzhou selepas menang acara boling all-event lelaki di sini hari ini.

6th gold medal for Malaysia - Bernama
Malaysia 5th gold medal

Asian Games 2010 Guangzhou: 5th Malaysia's Gold Medal

Azlan malaysia squash player
Gold medal for Malaysia's squash player, Mohd Azlan Iskandar

GUANGZHOU, 21 Nov - National squash player Mohd Azlan Iskandar won Malaysia's fifth gold medal at the Asian Games in Guangzhou, China Sunday after defeating Pakistan's Aamir Atlas Khan 11-6, 11-7, 11-6 at the finals of men's singles.

Polis Rogol Wanita Asing

myanmar girl
Google: beautiful Myanmar Girl, Moe Yu San

Sebuah akbar melaporkan seorang wanita warga Myanmar di rogol bergilir-gilir oleh dua polis yang di percayai palsu.

Modus operandi adalah dengan menahan warga asing dan meminta dokumen pengenalan diri. Mangsa kemudian di ugut untuk di bawa ke balai atas alasan passport dan dokumen pengenalan diri dipercayai palsu atau memberi mereka sejumlah wang/ rasuah untuk dilepaskan.

Dalam kejadian tersebut, mangsa yang tidak berwang telah di paksa masuk ke dalam kereta untuk di bawa ke satu kawasan sunyi. Wanita asing malang itu kemudiannya di rogol bergilir-gilir di tempat duduk belakang kereta. Setelah puas memuas nafsu dan meratah tubuh wanita tersebut, mangsa kemudiannya di tinggal.

Melihat kepada modus operandi tidak mustahil jika polis juga terlibat. Isu-isu rasuah dan penyalah gunaan kuasa terhadap warga asing sememang sinonim dengan warga polis. Di harap pihak berkuasa dapat membanteras gejala ini demi maruah 1Malaysia.


Bersama Hayati Sebuah Pengorbanan

raya korban


Di kesempatan ini di ucapkan Selamat Menyambut Aidil Adha atau pun Hari Raya Korban.
Moga kehadiran Aidil Adha kali ini memberi sejuta rahmat bagi semua.

Bersama Menghayati Erti Sebuah Pengorbanan ke jalan yang di redhai Allah.

Wasalam.

Chelsea - Sunderland 0-3 Goals Highlight

EPL Goals Highlight: Chelsea vs Sunderland 14 Nov 2010


Chelsea Vs Sunderland (0-3) 45' goal





Chelsea Vs Sunderland (0-3) 52' goal





Chelsea Vs Sunderland (0-3) 87' goal

EPL Result

English Premier League (EPL) Result Saturday, November 13,2010

Aston Villa
2-2
Manchester United
Manchester City
0-0
Birmingham
Newcastle United
0-0
Fulham    
Tottenham Hotspur
4-2
Blackburn Rovers
West Ham United
0-0
Blackpool    
Wigan Athletic
1-0
West Bromwich Albion
Stoke City
2-0
Liverpool    

Terima Pasangan Seadanya


Seorang lelaki dan kekasihnya bernikah dan acara pernikahannya sungguh megah. Semua kawan-kawan dan keluarga mereka hadir menyaksikan dan menikmati hari yang berbahagia tersebut. Suatu acara yang luar biasa dan sungguh mengesankan. Mempelai wanita begitu cantik dan anggun dalam gaun putihnya dan pengantin lelaki dengan tuxedo hitam yang gagah. Setiap pasang mata yang memandang setuju mengatakan bahawa mereka sungguh-sungguh saling menyintai dan sepadan.

Beberapa bulan kemudian, si isteri berkata kepada suaminya:

"Sayang, saya baru membaca sebuah artikel dalam majalah tentang bagaimana memperkuatkan hubungan dan tali pernikahan kita", katanya sambil menunjukkan majalah tersebut.

"Masing-masing kita akan mencatatkan hal-hal yang kurang kita sukai dari pasangan kita. Kemudian, kita akan membahas bagaimana kita mengubah hal-hal tersebut dan membuatkan perkahwinan kita bersama lebih bahagia ...".

Tazkirah: Hukum Ibadah Korban

Majoriti ulama berpendapat hukum sembelih korban adalah sunat muakkad (sunat yang sangat dituntut) bagi orang yang mempunyai lebihan dan kemudahan harta.

Manakala Imam Abu Hanifah berpendapat ianya WAJIB bagi yang berkemampuan.

Nabi bersabda, “Sesiapa yang mempunyai kemampuan rezeki untuk menyembelih haiwan korban, tetapi dia tidak mahu lakukan sembelihan korban, maka jangan sekali-kali dia mendekati tempat solat kami”. (Hadis Riwayat Ahmad, Ibn Majah, Darqutni, Hakim). wallahualam.

ibadah korban
Amalan Ibadah Korban


kredit: tazkirah
~ Selamat Menyambut Hari Raya Korban ~

Shamrin Fotograf Meninggal Dunia

shamrin fotograf


Al-fatihah..

terkini dari utusan 11/11/2010 7:10pm

Penyanyi utama kumpulan Fotograf, Shamrin meninggal dunia sebentar tadi.

Vokalis kumpulan fotograf yang cukup popular dengan lagu Di Alam Fana Cinta dan Luka Seribu Rindu itu dibawa ke hospital selepas rebah ketika bermain bola sepak di padang bola Kelab Sultan Sulaiman di sini petang ini..

Jenazahnya kini berada di Hospital Pakar Al-Islam.

Takziah buat keluarga arwah Shamrin. Moga rohnya di tempat dikalangan orang-orang yang mendapat rahmat Nya. amin

Tips: Perkara Yang Tak Patut Dilakukan Semasa Tidur



MAKLUMAT UMUM:-

1. Jangan tidur bersama jam tangan. Jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif. Walaupun jumlahnya tidak banyak, sedikit sebanyak ia boleh mengganggu kesihatan anda. 

2. Jangan tidur dengan telefon bimbit. Meletakkan telefon bimbit bersebelahan anda ketika tidur adalah tidak digalakkan. Walaupun ada diantara kita menggunakannya sebagai alat penggera. Para saintis telah membuktikan bahawa alatan elektrik dan elektronik termasuk telefon bimbit akan mengeluarkan sejenis gelombang yang tidak elok untuk kesihatan. 

3. Jangan tidur dengan mekap yang masih melekat. Jika anda biasa tidur tanpa mencuci solekan muka atau dimana-mana tempat di bahagian kulit, ia boleh mengakibatkan masalah kulit untuk jangka masa panjang. Solekan yang tidak dicuci boleh menghalang kulit daripada bernafas dan mendapat pengaliran udara yang sepatutnya. Anda juga akan mengambil masa yang lama untuk mendapatkan tidur yang lena. 

4. Jangan tidur dengan coli . Bagi perempuan pula, anda tidak digalakkan tidur dengan memakai bra kerana ia dikhuatiri menyebabkan barah payudara melalui kajian yang dijalankan oleh saintis Amerika. Memakai bra melebihi 12 jam adalah berisiko 

5. Jangan tidur dengan seluar dalam Bagi lelaki pula, tidak elok memakai seluar dalam ketika tidur. Seeloknya pakai la 'boxer' yang longgar dan selesa.Sayangilah Mr Ko anda. 

6. Jangan tidur tanpa seurat benang Hal ini juga penting kerana jika pada ketika anda tidur berlaku sebarang kemalangan/kecemasan bukankah ia memudaratkan anda?

sumber: facebook

Renungan: Kelebihan Ayat Kursi

ayat kursi



Mahfum ayat:
Allah, tidak ada yang benar disembah hanya Dia yang Hidup dan Maha Kaya, tidak pernah ditimpa mengantuk dan tidak pernah tidor, bagin Nya sesuatu yang ada di langit dan di bumi, tidak ada yag boleh memberi syafaat kecuali denga izin Nya. Ia maha mengetahui segala apa yang terjadi di hadapan mereka dan dibelakang mereka. Tidaklah mereka meliputi ilmunya sedikit jua kecuali yang dikehendakki Nya. Lebih luas kerusinya dari langit dan bumi. Tidak susah bagi Nya memelihara keduanya. Ia maha Tinggi dan maha Besar.

[Allah! There is no god but He, the Living, the Self-subsisting, Eternal. No slumber can seize Him nor sleep. His are all things in the heavens and on earth. Who is there can intercede in His presence except as He permitteth? He knoweth what (appeareth to His creatures as) Before or After or Behind them. Nor shall they compass aught of His knowledge except as He willeth. His Throne doth extend over the heavens and the earth, and He feeleth no fatigue in guarding and preserving them for He is the Most High, the Supreme (in glory).]


Antara hikmah kelebihan amalan membaca Ayat Kursi:

lucky girl

jeles ni!!!

just to share a tweet from my twitter friend.. (thanks!!).

When girls get jealous, it`s normal. When boys get jealous, lucky the girl he loves, you know why? Only a few boys know how to be loyal! ~ sriwani...dotdotdot

~ renung-renungkan... selamat beramal.

jom exchange link | banner

teman-teman blogger..

kepada yg berminat utk exchange link 
atau exchange banner,
sila tinggal kan jejak- komen anda..

nama blog: XXX
link anda : xxx.blogspot.com

** pastikan anda  jg add link : http://improveslife.blogspot.com/

kerana mood sekarang adalah untuk update link teman/kenalan seperjalanan.






Liverpool vs Chelsea


liverpool logo VS chelsea logo



One of the biggest games in the Premier League has lost some of its sparkle by Liverpool's recent fall from grace. However, with new owners now at the Anfield helm, the opportunity presents itself to pull off a real morale boost by beating champions and league leaders Chelsea.
- soccernet

Perlawanan hebat dua gergasi EPL, Liverpool dan Chelsea. Dengan konsistensi yang ditunjukkan Chelsea pastinya Liverpool memerlukan keajaiban untuk menewaskan the Blues yang gah di persada Barclays Premier League. Liverpool kini di tangga 16 dengan hanya 12 mata (chelsea 25 mata) dan memerlukan kemenangan untuk terus mencabar kelompak atas liga.

Saksikan perlawanan secara live 12pm Nov 7, di Astro.

Jadual siaran lansung EPL di Astro

Download | Lirik Jahat - Stacy


Lirik Jahat - Stacy af6

Aku sudah serik bercinta
Kerna asyik berakhir dengan kecewa
Tapi sejak hadirnya dia
Semua sistem kawalan kini terdedah
Kepala kata jangan gelojoh (no)
Hati pula kata pergi (go baby go)
Benarkah cinta itu buta
Kerna tak nampak apa selain dia
Chorus
Aku aku
Bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku
Yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Engkau engkau
Penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Apa agaknya sudah jadi
Pada ikrar untuk tak bercinta lagi
Walaupun belum bersedia
Tapi hatiku mendesak dan menggesa
Ulang Chorus
Jahat budak jahat
Dah terkena
Terkena demam cinta
Jahat budak jahat
Dah terkena
Terkena demam cinta
Jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Ulang Chorus
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu


download Jahat - Stacy
stacy af6

Keputusan Rasmi PRK Galas Dan Batu Sapi

Keputusan Rasmi Pilihanraya Kecil Dun Galas dan Parlimen Batu Sapi:

Keputusan rasmi PRK Galas
BN
5324 Undi
PAS
4,134 Undi
Majoriti
1190 Undi

Keputusan rasmi PRK Batu Sapi
BN
9773 Undi
KEADILAN
3414 Undi
Majoriti
6,359 Undi

sumber:suarakeadilan

Keadaan Banjir di Perlis dan Kedah


Perlis, Kedah hampir lumpuh.

gambar banjir


Gambar balaipolis yang turut di landa banjir di Kangar, Perlis.



ALOR SETAR - Banjir yang melanda Perlis dan Kedah sudah mengatasi
bencana yang sama pada 2005 apabila bilangan penduduk yang dipindahkan
di kedua-dua negeri melebihi 16,000 orang dalam tempoh 24 jam menjadikan
jumlah keseluruhan mangsa meningkat kepada 37,000 orang selain
melumpuhkan rangkaian sistem pengangkutan darat dan udara.

Derita Sakit Tetek a.k.a buah dada

Anda mesti dah terbace kisah ni di Kosmo. Perlu kah kisah ni disensasi kan?
hisap buah dada
Bayi menyusu dada

Derita ibu tunggal yang kehilangan suami dan anak kecilnya yang masih menyusu. Akibat tiada yang menghisap susu maka tetek atau payu daranya membengkak. Moga ibu tunggal, Che Marina Awang, 23, yang kehilangan suami dan anak selepas kedua-duanya terlibat dalam kemalangan di Jalan Penarik-Permaisuri dekat Kampung Nyatuh, Setiu tabah atas dugaan yang dihadapainya.

Cuti sempena Kelantan Julang Piala Malaysia

piala malaysia milik kelantan
ehsan Kosmo: Kelantan Juara Piala Malaysia

Kerajaan negeri Kelantan mengumumkan cuti peristiwa hari ini 31hb Oktober 2010, sempena kejayaan pasukan bola sepak The Red Warriors menjulang Piala Malaysia edisi ke 84 malam tadi.

Pengumuman dibuat Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob di Stadium Nasional, Bukit Jalil di sini selepas menyaksikan sendiri detik gemilang Kelantan menewaskan Negeri Sembilan 2-1.

"Saya mewakili Menteri Besar Kelantan, mengumumkan esok cuti peristiwa supaya rakyat dapat tenang, gembira, bersyukur dan dapat balik ke Kelantan dengan selamat.

"Kita juga ucap terima kasih kepada semua yang memberi kejayaan kepada Kelantan khususnya kepada Presiden Kafa dan rakyat Kelantan," katanya.

Live On Astro: EPL Schedule 2010/2011

2010/2011 Barclays Premiere League Schedule on Astro
Live on Astro: ESPN(812), Star Sport(813,Astro Supersport3(817)
also in HD (channel  831 & 832)
===###===


For detail visit
Astro


# Copyrights are retained by their owners.

Tanda Kasih pada Follower2 Tersayang

duit-follower
400th follower

sebagai tanda terima kasih kepada follower2 sekalian, maka dengan ini saya dengan rendah diri mengumumkan 400th follower untuk blog yg x seberapa ini menerima cendarahati dari pihak penaja blog yang berupa tunai RM10 atau pun topup.

Pada sitinizamsamsudin harap dapat hubungi saya. (kalau dpt buat entri pasal ni lagi baek :D)

next lucky follower.. XXX

harap maklum.
zuanxi/cGi0

p/s: xde blog link sitinizam.

4 Lelaki di Tarik ke Neraka

Semoga sedikit ilmu yang tidak seberapa ini membuatkan kita berfikir sejenak dimanakah kuasa dan tanggungjawab anda sebagai seorang lelaki yang di muliakan Allah.. Wanita sebagai pengikut ketua sebuah keluarga..

fire api
Pertama:- Ayahnya

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.. tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

Kedua:- Suaminya

Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri.. walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

50 posen

Sehari RM50.. 50 posen.. Bila nak cukup RM100 ni.. ?

Pendapatan Terkini (Belum Bayar)

 Jumlah Hari Login 24 hari
 Pendapatan Login RM 12

 Jumlah Tajaan Percuma 10 ahli Detail
 Jumlah Tajaan BIZ 0 ahli Detail
 Pendapatan Tajaan BIZ RM 0
 Jumlah Tajaan VIP 0 ahli Detail
 Pendapatan Tajaan VIP RM 0

 Pendapatan Terkumpul RM 12




RM10 free.. tak nak?



JANGAN berlenggah lagi. Daftar sekarang PERCUMA/FREE, promosi laman web anda. Ingat! RM10.00* akan terus dikredit ke ewallet anda, sebagai galakkan untuk anda PROMOSIkan laman web ini. 

Inilah kesungguhan kami. Agar anda gembira untuk mempromosikan laman web kami. ^^ Dapatkan RM10 DI SINI ^^ 100% Tiada Risiko - Daftar sekarang dan lihat eWallet anda.





*NOTA: Wang Insentif Galakan Promosi (RM10.00) hanya akan boleh dikeluarkan selepas anda memperkenalkan 2 orang Key-Person ( 2 pembeli pertama ) yang membeli produk kami. Semua angka pendapatan di web ini adalah contoh pengiraan sahaja. Tiada jaminan pendapatan tetap. Pendapatan anda (upah promosi) bergantung kepada usaha anda sendiri mempromosikan produk melalui SaraTEAM.com secara 100% online melalui web peribadi anda.

Kasih Ibu

Buang yang keruh, ambil yang jernih
Kasih ibu selamanya bersama

kasih ibu

Kasih ibu: Suasana pilu pertemuan antara ibu dengan keluarga yang di katakan merempat tinggal dibawah jambatan


KUALA LUMPUR – Ibu kepada Siti Faezah Abu Baka bertekad untuk membawa keluarga anaknya yang sebelum ini hidup merempat di bawah jambatan di sebatang lebuh raya di sini pulang ke rumahnya di Segamat, Johor bagi memulakan hidup baru.

Pertemuan itu adalah rentetan daripada usaha membantu keluarga Siti Faezah, suaminya, Hazmain Abdul Jalil, 28, dan anaknya yang baru berusia setahun, Siti Norafida yang ditemui merempat di kolong jambatan Lebuh Raya Maju Expressway di sini sejak empat bulan lalu.

Kelantan ke Final Piala Malaysia

pasukan bola kelantan
Tok Guru dan Dato Annuar Musa

Tahniah pada pasukan bolesepak Kelantan
Sekali lagi ke Final Piala Malaysia
Kelantan melakar sejarah untuk mengondol Juara Piala Malaysia
Gomo Kelate Gomo
piala malaysia
Final Piala Malaysia 2010: Kelantan lwn Kedah

Must Have Free PC Software Download

There are lots of free and open source projects available for download on the net, many of them better than any commercially available product. Below is some suggestion that a PC should have.

Anti-virus and malware protection
Most PC users realize that they need some type of protection on their computer or may have an installed anti-virus program from their computer manufacturer. What most don't realize is that there are free programs that are just as good and in some cases better than the commercial products. Below are our recommendations
Anti-virus program: Avast! or AVG
Malware / Spyware protection: Malwarebytes

Browsers
Although Microsoft Internet Explorer comes pre-installed on Windows computers. There are several excellent free alternatives that everyone should try. These free alternatives can often be faster, have more options, and in many cases be more secure than Internet Explorer.
Internet Browser: Mozilla Firefox or Google Chrome


E-mail
E-mail is yet another service that can be done freely. Most users today use online e-mail solutions like the one listed below. However, for those still using an e-mail client such as Microsoft Outlook we strongly suggest one or both of the below suggestions.
E-mail client: Mozilla Thunderbird
Online e-mail: Gmail

Nora Danish & Farid | Cuti-Cuti Cinta

cuti-cuti cinta
Cuti-Cuti Cinta Promo






Trailer Cuti-Cuti Cinta 2010


Sinopsis:
Eava Ealiana (Nora Danish) merupakan seorang pengarah disebuah syarikat kepunyaan bapanya, Tan Sri Zaini. Sebagai anak tunggal kesayangan, Eava dilimpahi dengan penuh kasih sayang dan kemewahan. Apabila dewasa, Eava yang berkelulusan luar negeri bekerja di syarikat ayahnya. Eava merupakan seorang yang terlalu cerewet tentang segala-galanya, sombong dan suka membangga diri. Sering membebel jika tidak puas hati dan sangat tegas. Pekerja-pekerjanya lebih takutkan Eava berbandibng ayahnya. Tan Sri Zaini mempunyai seorang kawan rapat, Datuk Hamzah yang mempunyai seorang anak lelaki, Remy. Remy seorang playboy yang cuma tahu menghabiskan harta ayahnya sahaja. Remy dan Eava disatukan atas tujuan perniagaan dan niat Datuk Hamzah membolot harta Tan Sri Zaini.

Misteri Kehilangan Dara

anak dara
Anak Gadis yang dilapor hilang.

Misteri kehilangan anak dara  Mat Lazim akhirnya terjawab. Anak dara comelya, Rozaliya yang dilapor hilang di Kuantan akhirnya dijumpai di Bukit Bintang.

Menurut laporan akhbar, gadis ini dilaporkan tidak lagi sehaluan dgn tunangnya dan mengambil keputusan lari dari rumah agar perkahwinan mereka tidak diteruskan.

Cakap-cakap dari teman-teman, gadis ni tak la sebaik penampilannya. Harap semua ini menjadi pengajaran buat anak-anak gadis di luar sana. Jaga maruah diri dan keluarga. Dan kepada ibubapa sekalian, fahami lah isi hati anak2 kita Sesungguh anak-anak dara seperti ini amat memerlukan bimbingan dan tunjuk ajar mereka yang lebih berpengalaman.

related:
anak gadis-tunang hilang

Bajet 2011 | Proton Inspira?

proton inspira hitam
Inspira hitam - menawan
Semenjak Proton Inspira di perhebahkan di pasaran, semenjak itu lah ramai yang kat luar sana mula memasang angan. Pada yang berduit, pasti tak menjadi halangan. Dengan harga yang ditawarkan Proton bermula dari RM79,888 pasti ramai yang berminat untuk memilikinya.
Pada yang kurang berkemampuan tapi masih berhajat untuk sebuah Inspira idaman pasti mula memikirkan bajet untuk mengumpul modal bagi menampung ansuran bulanan Inspira. Conggak2 bajet 2011 pasti makin memeningkan. Yang penting perbelanjaan harus lah mengikut kemampuan bajet masing-masing. :D

"Proton Inspira" tampil dengan empat warna -- Putih, Hitam, Perak dan Merah.

Proton Inspira Merah
Inspira merah - garang


proton inspira perak
Inspira Silver - Cool

Sayang Tunang Di Tinggal Kan

gadis mangsa culik kuantan
Rozaliya yang hilang di Kuantan sejak 13 Oktober lalu


ada ke pepatah camni? ada ke patut orang yang kita sayang (comel lak tu) di tinggal sorang2.

Rasanya ramai yang dah baca berita di harian metro kisah gadis diculik di Kuantan. blog-blog pun dah banyak yang siarkan cerita ni. Moga dengan hebahan cerita ni dapat membantu pihak polis dan keluarga Rozaliya menemui kembali anak gadis mereka yang comel lagi manja.

Pokok Herba: Misai Kucing

MISAI KUCING


Nama saintifik: Orthosiphon stamineus, Benth
Famili: Lamiaceae

Pokok: Misai Kucing ialah pokok herba renek yang tumbuh sehingga mencapai ketiunggian 1.5m.

Daun: Daun tersusun dalam pasangan yang bertentangan. Daun licin, berwarna hijau, berbentuk tirus di hujung dan tepi daun berjereja. Tangkai daun pendek, lebih kurang 0.3 cm panjang dan berwarna ungu-kemerahan.

Batang:Batang empat segi, berwarna kemerahan, tumbuh tegak dan bercabang-cabang.

Bunga:Bunga terdapat pada “verticils” lebih kurang 16 cm panjang. Bunga berwarna putih kebiru-biruan dengan filamen yang panjang, seperti misai kucing.
Menurut Pengarah Bahagian Tumbuhan Ubatan herba FRIM, Dr. Azizul Abdul Kadir, pokok misai kucing ini telah digunakan, secara tradisional untuk merawat penyakit kencing manis dan batu karang.

“Populariti pokok herba ini adalah berdasarkan temubual pihak kami dengan beberapa pengamal perubatan tradisional tempatan dan juga melalui bahan rujukan,” katanya yang turut menyatakan nama saintifiknya adalah Orthosiphon Stamineus. 

 

^^ Klik Untuk Maklumat Lanjut ^^

iPhone 4 Termahal

iphone4 diamond
Ehsan Kosmo: iPhone 4 diamond rose edition


Bila duit bukan lagi suatu halangan...

Kosmo hari ini melaporkan sepasang telefon bimbit pintar iPhone 4 Edisi Ros Berlian dipercayai merupakan iPhone termahal di dunia.

Sebuah akhbar melaporkan kelmarin bahawa kedua-dua iPhone 4 32GB berkenaan dihasilkan oleh seorang pembekal di Liverpool, Stuart Hughes.

Koleksi itu ditempah oleh seorang warga Australia pada harga mencecah AS$8 juta (RM24.6 juta). Setiap telefon berkenaan ditatah dengan 500 butir berlian berjumlah 100 karat.Badannya pula disaluti emas dan platinum manakala bingkainya diperbuat daripada granit - agensi

Manchester United, WBA Draw at MU's Old Trafford

Manchester United draw 2-2 to West Brown Albion at Old Trafford.  United leads 2-0 after 45minutes. An own goal at 50th minutes by Evra and 55th minutes goal by Somen Tchoyi give WBA well deserve a point at MU's home.

16th October EPL result:

Arsenal         2 - 1  Birmingham         Emirates Stadium
Bolton Wanderers 1 - 1 Stoke City         Reebok Stadium
Fulham 1 - 2 Tottenham Hotspur         Craven Cottage
Manchester United 2 - 2 West Bromwich Albion Old Trafford
Newcastle United 1 - 2 Wigan Athletic         St James' Park
Wolverhampton Wanderers 1 - 1 West Ham United Molineux Stadium

Late Kick Off:

Aston Villa 0-0 Chelsea   - Villa Park

Bajet 2011 | Komen dari wakil rakyat

Bajet Gula-Gula Najib menjelang PRU-13


Belanjawan 2011 Gagal Tangani Defisit - Anwar Ibrahim
- satu belanjawan yg gagal menanggani masalah kewangan negara
- projek mega yang berpuluh bilion ringgit yang memberikan manfaat kepada kroni dan keluarga manakala rakyat pula diberikan cuma ratusan ringgit.

PERMATA Rosmah dapat RM111 juta, SAR RM95 juta

RM15 Billion dana KWSP dan PNB bakal dibazirkan Najib UMNO-BN
- RM5 billion dana PNB menjadi mangsa kerakusan Najib untuk membina menara 100 tingkat demi kepentingan peribadi dan kroni.
- KWSP menyalurkan RM10 billion untuk pembangunan sg buloh yang akan menguntungkan kroni BN.

Umno-BN Dedahkan Lebih Banyak Wang KWSP Di Pelaburan Luar Negara - Ahli Parlimen Indera MAhkota, Azan Ismail

Bajet 'seluar dalam Najib' - MAhfuz Omar

Bajet 2011 | RM500 Bonus Kakitangan Kerajaan 2010

najib bajet 2011
ehsan malaysiakini.. bajet 1Malaysia 2011

Bajet 2011 yang bertemakan Tranformasi kearah Negara Maju berpendatan tinggi dengan empat strategi utama, dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Dewan Rakyat, sebentar tadi.

Antara yang menaik perhatian dan sememangnya di tunggu penjawat serta kakitangan kerajaan adalah bonus RM500 kepada kakitangan gred 54 ke bawah yang akan dibayar pada Disember 2010. Manakala bagi kakitangan wanita pula, cuti bersalin maksima adalah 90 hari berbanding 60 hari sebelum ini.

Nuffnang Tips.. Do and Dont


improveslife.blogspot.com
banner .. exchange code here
Do :)
Get updates via the Nuffnang blog, Facebook and Twitter! We have lots of contests, movie screenings and awesome promotions exclusively for Nuffnangers and we throw great parties too, so keep your eyes peeled for announcements there.
Be a part of Innit, Nuffnang's very own blog aggregator! Innit is available to all Glitterati Nuffnangers, and there you can share topics you find interesting with your fellow Nuffnangers, and read interesting articles from them as well. It's a great place to make friends! :)

Don't :(
There's really only one big "don't" when it comes to Nuffnang, and that would be to commit click fraud. Click fraud is defined as manipulating the number of clicks on ads, e.g. by clicking repeatedly on them, resetting your IP, or encouraging others to do so. While you're more than welcome to click on your own ads if you're genuinely interested in the products/services offered, manipulating your click count is a breach of Nuffnang's terms of service.



Gambar Kemalangan Maut Ngeri Lebuhraya Plus 101010

kemalangan ngero 101010
Antara korban dalam kemalangan

kemalangan maut 101010
ambil gambar awek ke apa ni?

gambar kemalangan ngeri
Ngeri.. kemalangan maut di Simpang Ampat PLUS

mangsa kemalangan ngeri
Antara mangsa kemalangan maut di KM223.2 PLUS.

kemalangan neri plus
gambar kenderaan yang terlibat dalam kemalangan

sekadar berkongsi kesedihan. 
moga menjadi pengajaran buat kita semua.
malang tak berbau. beringat sebelum kena.

lagi gambar di tempat kejadian kemalangan ngeri 101010
kisah mangsa kemalangan ngeri 101010

e-referrer ~ external link