Promosi Int3tree

^^check this^^

^^check this^^
Home » » Tips: Perkara Yang Tak Patut Dilakukan Semasa Tidur

Tips: Perkara Yang Tak Patut Dilakukan Semasa Tidur



MAKLUMAT UMUM:-

1. Jangan tidur bersama jam tangan. Jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif. Walaupun jumlahnya tidak banyak, sedikit sebanyak ia boleh mengganggu kesihatan anda. 

2. Jangan tidur dengan telefon bimbit. Meletakkan telefon bimbit bersebelahan anda ketika tidur adalah tidak digalakkan. Walaupun ada diantara kita menggunakannya sebagai alat penggera. Para saintis telah membuktikan bahawa alatan elektrik dan elektronik termasuk telefon bimbit akan mengeluarkan sejenis gelombang yang tidak elok untuk kesihatan. 

3. Jangan tidur dengan mekap yang masih melekat. Jika anda biasa tidur tanpa mencuci solekan muka atau dimana-mana tempat di bahagian kulit, ia boleh mengakibatkan masalah kulit untuk jangka masa panjang. Solekan yang tidak dicuci boleh menghalang kulit daripada bernafas dan mendapat pengaliran udara yang sepatutnya. Anda juga akan mengambil masa yang lama untuk mendapatkan tidur yang lena. 

4. Jangan tidur dengan coli . Bagi perempuan pula, anda tidak digalakkan tidur dengan memakai bra kerana ia dikhuatiri menyebabkan barah payudara melalui kajian yang dijalankan oleh saintis Amerika. Memakai bra melebihi 12 jam adalah berisiko 

5. Jangan tidur dengan seluar dalam Bagi lelaki pula, tidak elok memakai seluar dalam ketika tidur. Seeloknya pakai la 'boxer' yang longgar dan selesa.Sayangilah Mr Ko anda. 

6. Jangan tidur tanpa seurat benang Hal ini juga penting kerana jika pada ketika anda tidur berlaku sebarang kemalangan/kecemasan bukankah ia memudaratkan anda?

sumber: facebook

5 comments:

dak eina said...

wah best...nk share..

tRio CoLLeCtiOn said...

hik hik hik yang last tu huhuhuhuhu

fizah said...

i follow here:)

Unknown said...

last sekali tu mmg logik kot la jadi apa2 tak ke niaya huhu

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Entry bagus....

e-referrer ~ external link